top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תסטודיו טל לוי

איך תספרו את הסיפור של העסק שלכם בעזרת סטוריטלינג



אם נסתכל טוב טוב, נמצא שסיפורים קיימים בכל מקום. החל מהליכה פשוטה ברחוב ועד לטיול באיים המלדיביים.


אבל האם כל סיפור יכול להתאים לסטוריטלינג? האם כל סיפור מייצג את העסק שלנו?


התשובה היא לא.


לכן, כשאנחנו רוצים להשתמש בכלי הנפלא הזה שנקרא סטוריטלינג, אנחנו צריכים להפעיל את המסננת הפנימית שלנו ולבחור את הסיפור שנרצה לספר בחוכמה וביעילות.


אני רוצה להציג בפניכם שלושה סוגי סיפורים שתוכלו להשתמש בהם כשאתם בוחרים לספר סיפור שקשור בעסק שלכם. אתם יכולים להשתמש בתבניות שאני מציעה כאן ולספר את הסיפור שלכם בהתאם:


סוג ראשון- סטוריטלינג קלאסי:

סוג הסיפורים הזה הוא מהנפוצים ביותר. יחד עם זאת, הוא נוגע ברגש שלנו בכל פעם מחדש.


הנה דוגמה לסוג כזה של סיפור-


כשרונית הייתה ילדה, היה לה קשה מאוד להתרכז בלימודים ובשיעורי הבית.

כשהיא הייתה צריכה לבצע משימות, היא לא הייתה מסוגלת להתרכז. כל רעש קטן היה מפריע לה וכל הסחת דעת הייתה גונבת את תשומת הלב שלה.

עם הזמן, רונית למדה שאם היא מפרקת את המשימה שניתנה לה לחלקים ולוקחת הפסקות מדיי פעם, זה עוזר לה להתרכז.

מאז, רונית עובדת בשיטה הזו ומצליחה לסיים משימות, שיעורי בית ומבחנים בהצלחה ובחיוך.


אז מה היה לנו כאן? רונית- הגיבורה של הסיפור, נתקלת בבעיה. היא חייבת למצוא דרך להתמודד איתה, לכן היא מחפשת את התשובות בעצמה. הפתרון מגיע מרונית והתשובה שמצאה- היא מפרקת את המשימה לחלקים, לוקחת מדיי פעם הפסקות וכך היא מצליחה להתרכז ולסיים את המשימה שניתנה לה.


זהו סוג הסיפורים הראשון, שהמטרה שלו היא לעורר בנו השראה ותקווה.


סוג שני- סיפורים שגורמים לנו לכעוס:

אחד הרגשות היותר קדמוניים שקיימים אצלנו, הוא רגש הכעס.


יש הרבה סיפורים שמעוררים בנו את הרגש הזה, כיוון שאנחנו בוחרים צד כלשהו בסיפור ודבקים בעקרונות שלו.


סיפורים מהסוג הזה גורמים ליותר תגובות וליותר תשומת לב, אבל אני אישית פחות בעד השימוש בהם.


הנה דוגמה לסוג סיפור שכזה-


ממש לא מזמן הוצאתי את הערכה החדשה שלי לתבניות כתיבה ברשתות החברתיות ואני חייבת להגיד שקיבלתי מכם מלא תגובות שממש נהניתי לקרוא!

לצערי נתקלתי בתגובה שהיה לי קשה איתה, ואני מביאה פה חלק ממנה: "הזמנתי את הערכה שלך לתבניות כתיבה ברשתות החברתיות ואני חייבת להגיד שממש, אבל ממש התאכזבתי. קודם כל הערכה הגיעה אליי אחרי חודש (!!!) ואת הבטחת שהיא תגיע אחרי שבוע. זה לא קרה וגם פניתי אלייך כמה פעמים אבל לא טרחת לענות לי! אני לא מבינה את החוצפה שלך להמשיך למכור ולא לחזור ללקוחה מאוכזבת שמחכה לתשובה כבר הרבה זמן!" זה רק חלק מהתגובה, את כל השאר צנזרתי.


יש לנו כאן סיפור שמעורר כעס, מושך תשומת לב ובסופו של דבר גורם לתגובות.

כמו שציינתי קודם, אני לא בעד להשתמש בסיפורים מהסוג הזה, אבל זה כבר עניין של בחירה.


סוג שלישי- סיפורי הומור:

כאן מדובר באחד מסוגי הסיפורים האהובים עליי, שאני מאוד מתחברת אליהם. בסוג

הסיפורים הזה אפשר לקשר בין העסק שלכם לסיפור מצחיק שקרה לכם ולהתחבר לקהל שלכם שעזרת ההומור שיש בסיפור.


הנה דוגמה לסיפור כזה-


"מתחילים שבוע. עוד בוקר שמתעוררים אליו. שוב זום. שוב משימות. שוב אין כוח לכל הבלגן הזה, אבל גם אין ברירה.

כמעצבת פנים עצמאית, תמיד חשבתי שאהיה עסוקה ושהיומן יהיה מלא עד אפס מקום. לאחרונה אני מוצאת עצמי ככה:

פותחת זום

סוגרת זום

מפעילה משימות

פותחת חוברת

סוגרת חוברת

מחממת ארוחת צהריים

פותחת זום

סוגרת זום

מנסה להבין בעצמי

מסבירה

כשהוא צריך להפעיל:

נרדם על הספה והדבר היחיד שנפתח הוא הפה שלו שנוחר.

טיפ ממני- כשאתן בוחרות ספה, תבחרו אחת כזו שנוח לשבת עליה, אבל לא נוח לשכב עליה."


סיפורי הומור לא רק גורמים לנו לצחוק, הם מעוררים חוויה טובה אצל מי שקורא אותם, מתחברים למה שקורה כאן ועכשיו ונותנים לנו את האפשרות להראות את העסק שלנו מזווית קצת אחרת.


עד כאן על סוגי סיפורים לסטוריטלינג.


אם אהבתם את הפוסט, אם יש לכם שאלות או שבא לכם להתייעץ, אתם מוזמנים לכתוב לי כאן: talevy1984@gmail.com

ניפגש בפוסט הבא 😃


56 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page