5 כללים לכתיבת תוכן מנצח



כולנו יודעים כמה חשוב היום לכתוב תוכן. תוכן שידבר על העסק שלנו, שייתן ערך לקוראים ושיהיה מגוון ומעניין.


אבל אף אחד לא לימד אותנו איך עושים את זה. איך כותבים תוכן מעניין שעובד וגורם לקוראים לרצות לקרוא אותו? איך גורמים לקוראים להגיב? איך ממשיכים לכתוב תוכן גם כשלא מתחשק?


אז במיוחד בשבילכם כתבתי את הפוסט הזה, שבו תוכלו למצוא 5 כללים לכתיבת תוכן מנצח.


מוכנים? בואו נצלול 😃


כלל 1-

הכלל הראשון הוא לעבוד לפי מודל תוכן מסודר.

כשיש מודל תוכן מסודר שבו בחרנו להתמקד במספר מסוים של נושאים שמתוכם ניצור את התוכן שלנו, הרבה יותר ברור לנו איזה תוכן אנחנו רוצים ליצור, מה הוא נותן למי שקורא אותנו, ואיזה ערך הקהל שקורא אותנו יכול לקבל.


יתרון נוסף בעבודה לפי מודל תוכן, הוא שגם אם לא מתחשק לנו לכתוב תוכן, יש לנו כבר נושאים ורעיונות שתכננו מראש ושאפשר לעשות בהם שימוש.


אני אישית ממליצה תמיד לכתוב כמה פוסטים מראש, ככה שגם אם לא בא לכם לכתוב באותו יום, יש לכם פוסט מוכן שכל מה שנשאר לכם לעשות הוא לתזמן אותו או ללחוץ על כפתור השליחה, והנה- יש לכם פוסט שפורסם! 😊


כלל 2-

הכלל השני הוא לכתוב על מה שמעניין את הקוראים שלכם.


לקהל שלכם יש איזו בעיה או שאלה והוא מחפש פתרון או תשובה.


פוסטים מעניינים הם פוסטים שנותנים מענה בדיוק על זה- על מה שמעניין את הקוראים שלכם.


לא יודעים מה הבעיה או השאלה שמעניינת את הקהל שלכם? כדאי שתסתכלו בפורומים ובקבוצות ברשתות החברתיות ותחפשו שאלות ובעיות נפוצות.


דרך נוספת היא לשאול את הקהל שלכם שאלות שנראה לכם שיכולות להתאים. למשל- "איך מצאתם את הריהוט המושלם לחדר השינה?" או "מה היה הקושי הכי גדול בבחירת המיטה לחדר השינה שלכם?".


כשיהיו לכם פוסטים שעונים על שאלות זה גם יכול לגרום למי שמחפש תשובות לחזור ולהסתכל יותר במקום שבו אתם מפרסמים תוכן וגם לכם להיראות כמי שמתעניינים בתחום ומבינים בו.


כלל 3-

הכלל השלישי הוא לכתוב תוכן בצורה ברורה ומסקרנת גם יחד.


כשאנחנו כותבים תוכן, חשוב שנעשה את זה לפי הסדר הבא:

כותרת

התחלה

אמצע

סוף

הנעה לפעולה/תגובה


לכתיבה של תוכן בתבנית הזו יש כמה יתרונות:

* הקורא יודע מה הוא עומד לקרוא והכותרת וההתחלה של מה שהוא קורא מושכים אותו פנימה.

* התבנית הזו נותנת מקום גם לתוכן שתכננתם מראש וגם לתוכן ספונטני.

* יש סיכוי די טוב שהקורא יגיב או יפעל בהתאם לתוכן, אם הצלחתם לסקרן ולעניין אותו.


כלל 4-

הכלל הרביעי הוא לפרסם תוכן בצורה עקבית.


ולמה?


מכמה סיבות :

1.כשאתם מפרסמים תוכן בצורה קבועה זה מראה על כך שאתם עקביים ומאמינים בתוכן שלכם.


כשאתם מאמינים במה שאתם כותבים, לאט לאט יצטרפו אליכם עוד אנשים שמאמינים במה שאתם מפרסמים וככה תיווצר לכם קהילת עוקבים.


2.לפרסם תוכן בצורה עקבית זה ליצור מערכת יחסים עם הקהל שלכם וזה חלק משמעותי בלתי נפרד מכתיבת תוכן.


ללא קהל שעוקב ומתעניין במה שיש לכם להגיד, אין טעם להמשיך עם אותו התוכן.


חשוב לציין שזו גם דרך מצוינת לגרום לקהל שלא מכיר אותנו, לדעת שאנחנו קיימים. מבחינתי זו סיבה מעולה להמשיך ולהעלות תוכן.


3.כשאנחנו מפרסמים תוכן בעקביות, הקהל שלנו יודע שאנחנו עדיין בעניינים.


חשוב מאוד שהקהל שלנו ידע שאנחנו עדיין עושים את מה שאנחנו עושים, שלא נעלמנו ושעדיין אפשר למצוא אותנו בחיפושים.

זה לא אומר שאי אפשר לקחת חופש מדיי פעם, אבל זה גם אומר לא להיעלם.


כלל 5-

הכלל החמישי הוא להשתמש בסטוריטלינג.


כשאנחנו משתמשים בכלי הנפלא הזה שנקרא סטוריטלינג, אנחנו בעצם אומרים כאן אמירה מאוד חשובה- שאנחנו מאמינים שסטוריטלינג עובד ושאנחנו בוחרים להשתמש בו מתוך האמונה שהוא כלי יעיל שיוביל את התוכן שלנו למקום הנכון.


בפוסט הזה דיברתי על כמה סוגי סיפורים שבהם אפשר להשתמש, ולכם יש את האפשרות לבחור איזה סיפור מתאים לכם בדיוק לתוכן שכתבתם.


לסיכום, כתיבת תוכן מצריכה מאיתנו השקעה ומחשבה, אבל כשאנחנו רואים תגובות, כשהקהל שלנו מדבר איתנו וכשאנחנו מראים את העשייה שלנו, אנחנו יודעים שכל המאמץ הזה בהחלט משתלם.


אהבתם את הפוסט? יש לכם שאלה או שבא לכם להתייעץ? אתם מוזמנים לכתוב לי כאן: talevy1984@gmail.com.

ניפגש בפוסט הבא 😊

7 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
 
  • Facebook
  • Instagram

חלק מהעיצובים והתכנים המוצגים באתר זה וברשתות החברתיות הינם לצורך המחשה בלבד

@ כל הזכויות שמורות לסטודיו טל לוי עיצוב גרפי ומיתוג 2020

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now