5 הטעויות במיתוג שכדאי להימנע מהן

בשעה טובה הבנתם שאתם רוצים להיראות ייחודיים ומקוריים והחלטתם למתג את העסק שלכם.


לפני שאכתוב ואסביר על 5 הטעויות במיתוג שכדאי להימנע מהן, בואו נבין רגע מה זה מיתוג:


מיתוג הוא למעשה תהליך בו אתם והמעצב/ת הגרפי/ת שלכם מבינים איך להציג בפני קהל הלקוחות שלכם את העסק שלכם ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.


מיתוג כולל בתוכו את הערכים של העסק שלכם ומשדר אותם בצורה ויזואלית בעיצובים. המיתוג כולל פונטים (גופנים), צבעוניות, תבניות וצורות שחוזרות על עצמן ולעיתים גם טקסטים שמזוהים איתכם ועם המותג שלכם.


אז לפני שאתם מתחילים בתהליך המיתוג, כדאי שתיקחו בחשבון את 5 הטעויות הבאות:


1.אתם לא יודעים מה מיוחד בעסק שלכם


הרבה עסקים מעדיפים להידמות למתחרה המוביל שלהם ולהציע את אותם השירותים ו/או המוצרים. טעות. אתם חייבים לבדוק ולבחון מה מיוחד בעסק שלכם, כי רק כך תוכלו להבליט את עצמכם ולהראות מה היתרון שלכם על פני המתחרים.


אם אתם לא מבינים מה מייחד את העסק שלכם, כדאי שתעשו שיעורי בית ותבדקו טוב טוב מה אתם מציעים שהמתחרה שלכם לא מציע.


2.עוד לא בחרתם את הערכים והמסרים שלכם


עוד לפני שמתחילים בתהליך המיתוג, רצוי מאוד שתדעו איזה מסר אתם רוצים להעביר לקהל שלכם?

האם אתם רוצים להעביר חמימות, רוגע ושלווה או שדווקא קשיחות וקור רוח מתאימים לכם יותר?


אם עדיין לא ישבתם עם עצמכם וחשבתם איזה מסר אתם רוצים להעביר, כדאי שתשבו ותחשבו. זה יקל עליכם מאוד בתהליך עצמו ויעזור לכם לברור ולבחור את המסרים שלכם בצורה טובה יותר.


3.העסק שלכם השתנה, אבל המיתוג לא


טעות נוספת שכדאי להימנע ממנה, היא השארת המיתוג הישן שלכם.


אם העסק שלכם השתנה ושינה את הערכים שלו, את המסרים שהוא מעביר, את המוצרים ו/או השירותים שלו ואתם לא שיניתם את המיתוג בהתאם, אז מה יוצא לכם מכל זה?


תחשבו על לקוח שמחפש חנות מסוימת, ובמקום למצוא את החנות עצמה מוצא שלט ישן של החנות שהייתה שם לפני. איזה מסר זה מעביר ללקוח שלכם?


קחו אחריות ושנו את המיתוג שלכם בהתאם לשינויים שהעסק שלכם עובר.


4.לא בא לכם לעבור תהליך שלם של מיתוג


כמו שציינתי בתחילת הפוסט, מיתוג הוא תהליך. אין להתחיל באמצע או למתג חלק מהמותג שלכם. או שאתם ממתגים עד הסוף, או שתחליטו שכדאי לחכות עם זה.


מה יקרה ללקוח שיראה שהחלפתם את המדבקות על הצנצנות הזיתים שאתם מוכרים, אבל לא יראה את אותן המדבקות על צנצנות המלפפונים הכבושים? נכון מאוד, הוא פשוט יתבלבל.


אם אתם כבר בוחרים להשקיע במיתוג, תשקיעו עד הסוף ותבנו את התהליך בצורה מסודרת מול המעצב/ת הגרפי/ת שלכם.


יש גם מעצבים גרפים שיהיו מוכנים לעבור איתכם את התהליך תוך כדי המיתוג ולהתחיל בעיצוב אחד ומשם להתקדם הלאה. זה בסדר, כי בכל זאת מדובר על תהליך, אבל ממש לא הייתי ממליצה לכם להחליט למתג ולעצב רק חלק מהמוצרים והשירותים שלכם.


5.קהל היעד שלכם הוא כולם


עוד טעות שהרבה בעלי עסקים עושים היא להחליט שקהל היעד שלהם הוא כולם- כל מי שרוצה לקבל את השירות/מוצר שלהם.


כדי לדעת מי קהל היעד שלכם באמת, אתם חייבים להבין מהו הגיל של קהל היעד שלכם, מהם המוצרים או השירותים שאתם מציעים לו, באיזו דרך כדאי להציע אותם, מאיזה אזור גאוגרפי הקהל מגיע, האם מדובר בנשים/גברים/ילדים ועוד.


רק אחרי שפענחתם מיהו באמת קהל היעד שלכם, תוכלו לבנות את המיתוג שלכם כמו שצריך. הגדרת קהל היעד חשובה מאוד כדי להבין אילו מסרים תרצו להעביר במיתוג שלכם ואיך הכי נכון לעשות זאת.


לסיכום, אלו 5 הטעויות שכדאי להימנע מהן בתהליך המיתוג שלכם. אני מציעה לכל אחד ואחת לבנות תוכנית מיתוג מסודרת, לענות על שאלות ולהבין מה אתם מציעים, למי, איך ולמה.


אהבתם את הפוסט? שתפו אותו בפייסבוק וכתבו לי מה חשבתם עליו

13 צפיות

בואו נהיה חברים באינסטגרם:

בואו נאכל פנקייקים.jpg
מוקאפ לפלאנר.png
%D7%A9%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94%20%D7%9C%
בואו נתכונן-01.jpg
  • Facebook
  • Instagram

@ כל הזכויות שמורות לסטודיו טל לוי עיצוב גרפי ומיתוג 2020

חלק מהעיצובים והתכנים המוצגים באתר זה וברשתות החברתיות הינם לצורך המחשה בלבד

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now