על מה כותבים במדריך חינמי?

בפוסט הקודם שלי, דיברתי איתכן על 4 רעיונות לסוגי מדריכים חינמיים.


היום אני רוצה שנדבר על התכלס- על מה שתוכלו לכתוב בתוך המדריך החינמי שלכן.


אז בואו נתחיל:


1.הדבר הראשון שהייתי מציעה לכן לכתוב עליו, הוא על עצמכן. אתן לא חייבות להציג את עצמכן ישר על ההתחלה, אבל בהחלט רצוי שבמדריך עצמו תשלבו כמה מילים על עצמכן.


זה יוצר אמינות, מקרב אתכן אל הקהל ותכלס- ככה לומדים להכיר אתכן יותר טוב.


2.ספרו על מה שאתן הולכות ללמד במדריך. האם מדובר בטיפים שאתן נותנות? אולי על שיטה שפיתחתן? צרו פסקה קצרה שמתארת בצורה הכי ברורה ופשוטה על מה שאתן הולכות להציג במדריך עצמו.


אם יש הסבר שהוא ארוך- חלקו אותו לחלקים, אם תוספת של דוגמאות ותמונות יכולה לעזור להבנה של הקוראים, תוסיפו אותן ואם אתן ממש רוצות לתת חוויה מעמיקה, תוכלו גם להשתמש בסרטונים.


הכלל הוא פשוט- לתת לקהל שלכן לקרוא בצורה שתהיה לו ברורה וקלה להבנה עד כמה שאפשר.


3.תוכלו לדבר על שירות חדש שאתן מציעות, או צורת שירות אחרת. אם למשל במשך השנים פיתחתן שירות חדש שהעסק שלכן מציע, מדריך חינמי זו דרך נפלאה להציג אותו.


למשל: "נכדים לסבתא וסבא"- ארגון של קבוצות ילדים שישמחו קשישים בסביבתם שאין להם משפחה או שהמשפחה שלהם רחוקה מהם.


החשיבה כאן צריכה להיות מעמיקה ולהעניק ערך מוסף, משהו שרק אתן יכולות לתת.


4.אתן יכולות לתת מה שאני קוראת לו "טעימה קטנה".


מה זה אומר? זה אומר שאתן הולכות לדבר במדריך שלכן על חלק קטן מהשירות/מוצר שלכן, כך שהקוראים יתעניינו במוצר כולו.


אם למשל יש לכן עסק שמדבר על עיצוב והלבשת הבית, אתן יכולות לכתוב מדריך שמדבר על 3 המרכיבים הבסיסיים לעיצוב והלבשת הבית ולציין במדריך שמדובר בטעימה קטנה מתוך המוצר השלם, אותו ניתן למצוא באתר/בלוג שלכן.


זה מסוג המדריכים האהובים עליי, כי הוא יוצר עניין, מסקרן ומשאיר את הקוראים עם טעם של עוד.


5.שלבו במדריך שלכן מושגים מתוך עולם התוכן שעליו אתן מדברות עם הקהל. זה גם יראה שאתן מבינות על מה אתן מדברות, יעניין את הקוראים שלכן שבדיוק מחפשים מילה כזו או אחרת ויציג אתכן כנשות מקצוע.


אם מדובר במושגים מורכבים, תמיד תוכלו לפשט אותם ואולי אפילו ליצור מיני מילון לעולם המושגים הזה, או להחליף את מילה המתארת את אותו מושג במילה אחרת שנחשבת ליותר ידידותית.


הנה דוגמה למושג שכזה: אסטרטגיה.

מילה שאותי אישית מרתיעה בכל פעם שאני נתקלת בה. למה? גם בגלל שהיא מזכירה לי צבא ומלחמה, וגם כי יצא לי להיתקל בה לאחרונה יותר מדיי פעמים.

אז מה עושים? כותבים את זה אחרת. לא אסטרטגיה, אלא דרך, צורה, שיטה, סגנון וגם הרכב יכולים להוות חליף נהדר למילה הזו.


ראיתן כמה שזה קל?


אז לסיכום, צרו את המדריך שלכן כך שיהיה יעיל, קל ופשוט להבנה. שלבו בפנים סיפור קצר על עצמכן כדי שנכיר אתכן וכמובן ספרו מה אתן הולכות ללמד במדריך.


תמיד תזכרו- המטרה של המדריך שלכן היא להניע לפעולה ולעניין את הקוראים שלכן, אז תעשו את זה בחכמה ובכיף :-)



אהבתן את הפוסט? שתפו אותו בפייסבוק וכתבו לי מה חשבתן עליו

42 צפיות

בואו נהיה חברים באינסטגרם:

בואו נאכל פנקייקים.jpg
מוקאפ לפלאנר.png
%D7%A9%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94%20%D7%9C%
בואו נתכונן-01.jpg
  • Facebook
  • Instagram

@ כל הזכויות שמורות לסטודיו טל לוי עיצוב גרפי ומיתוג 2020

חלק מהעיצובים והתכנים המוצגים באתר זה וברשתות החברתיות הינם לצורך המחשה בלבד

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now