המדריך ליצירת מותג חזק משלך

בתור עצמאיות ובעלות עסק, כולנו היינו רוצות להרים ראש ולהגיד בגאווה שיש לנו מותג מצליח ובולט.

היינו שמחות למלא את היומן שלנו בפגישות, לסגור עסקאות שרצינו ולדעת שהגשמנו את החלום שלנו ובנינו מותג מדויק, מצוין ויוצא דופן.


בהחלט אפשרי להגיע למקום הזה ואני אישית מאמינה שכל אחת יכולה להגיע לזה, אבל לצערי רק מעטות מאיתנו באמת נמצאות שם.


בדיוק בשביל זה הכנתי עבורכן את המדריך הבא, אז בואו נתחיל:


שלב 1- הגדרת המסר של המותג שלך


כשאת בונה את המותג שלך, את חייבת שיהיה לך מסר ברור וקל להבנה.


המסר הזה מסביר לקהל שלך מה יש לך להציע לו, ועד כמה את באמת מחויבת לאיכות ולערך של השירות/המוצר שלך.


והנה החלק האמיתי- את המסר הזה את לא בוחרת לבד, הקהל שלך בוחר אותו בשבילך.


קחי לדוגמה את המוצר הבא: משחה לשיער. אם משחה לשיער תהיה נעימה ורכה אבל יהיה לה ריח מסריח, מי ירצה לקנות אותה?


לעומת זאת, אם היא תהיה רכה ונעימה וגם תריח טוב, יש סיכוי לא רע שהיא תימכר בכמויות גדולות.

אז מה המסקנה? הקהל שלך הוא שמכתיב את המסר של המותג שלך.


איך תוכלי לגלות מה המסר שהקהל שלך מחפש? תתחילי לחשוב מה הכי חשוב לו. בדוגמה של משחת השיער- חשוב שהיא תהיה נעימה, רכה ושיהיה לה ריח טוב.


דרך נוספת לגלות מה הקהל שלך מחפש היא להסתכל על המתחרים שלך ולבדוק מה הם מציעים לקהל היעד המשותף ביניכם, ולהבין מה המוצרים/השירותים הנמכרים ביותר שלהם.


כדי למצוא מסרים חזקים שעובדים, צריך להבין מהם המסרים הקיימים שכבר עובדים ויכולים להתאים גם לקהל היעד שלך.


את רוצה להפוך למותג החזק, זה שהקהל שלך יבחר לפנות אליו מלכתחילה. כדי לעשות את זה, תצטרכי לעבור לשלב הבא- הצעות מכירה ייחודיות.


שלב 2- הצעות מכירה ייחודיות


הצעות מכירה ייחודיות הן לא העיצוב של המותג שלך, הכוונה היא להצעות הייחודיות שיש לעסק שלך שמבדילות בינך לבין המתחרים שלך.


ההצעות האלה מראות ללקוחות שלך שהם יכולים לבטוח בך, הופכות אותך לאמינה בעיניהם והכי חשוב- הצעות מכירה ייחודיות מראות שאת מותג שיש לו פנים.


כדי להבין מהן הצעות המכירה הייחודיות שלך, חשבי אילו מוצרים או שירותים את מציעה שהמתחרים שלך לא מציעים.


זה יכול להיות מוצר עם הנחה, מחיר זול, מוצר ייחודי שרק הלקוחות שלך מקבלים ועוד.


חשבי על דרכים להדגיש את המוצרים/שירותים עבור הלקוחות שלך ואת היתרונות שלהם.


הצעות המכירה הייחודיות האלה מראות שיש ערך מוחשי וברור למותג שלך ויתנו סיבה טובה לקהל היעד שלך לרכוש ממך מוצרים ושירותים ולהעדיף אותך על פני המתחרים.


שלב 3- תערכי מחקר לגבי הנישה והשוק שלך


כדי שתהיי מסוגלת להניח את היסודות הנכונים למותג החזק שלך, את צריכה לבצע מחקר לגבי הנישה שאת רוצה להיכנס אליה ולגבי השוק.


דרך אחת לעשות זאת, היא באמצעות בדיקה של הרשתות החברתיות. כדאי לך לבדוק את קהל היעד שלך ברשתות החברתיות- שימי לב למה הם מגיבים, מה ההעדפות שלהם ומה הם מקבלים ממה שכבר קיים.


שימי לב מהו התוכן שהמתחרים שלך מפרסמים ושיש לו הרבה תגובות ותתייחסי לדרך שבה הם מקמו את עצמם בנישה המשותפת לכם.


דרך נוספת היא לעשות גוגל ולנתח את התוצאות הטובות ביותר. אחרי שמצאת את המתחרים המצליחים ביותר, כנסי לאתר שלהם, תביני מה הם מציעים ואם את יכולה, אפילו תרכשי מוצר או שניים ותביני איך התהליך הזה עובד.


חפשי באינסטגרם ובפייסבוק קבוצות ושאלות שחוזרות על עצמן כדי לדעת מהם הנושאים הכי בוערים והכי חמים בתחום. זה ייתן לך מושג מהו הנושא שדורש פתרונות ושיש לו ביקוש.


כשאת עורכת מחקר, תמיד תזכרי לרשום הערות


למה? גם כדי שלא תשכחי, וגם כי זו דרך מצוינת בשביל להטמיע את מה שאת לומדת.


מחקרים כבר הראו בעבר שככל שאנחנו משלבים יותר חושים בזמן שאנחנו לומדים נושא מסוים, כך נזכור אותו יותר טוב.


את יכולה ללמוד הרבה מאוד ממותגים שכבר קיימים בנישה שלך ואיך הם מיקמו את עצמם בשוק.


חשוב מאוד שתביני את קהל היעד שלך לפני שתצרי את המותג החזק שלך, כי את רוצה ליצור את המותג שלך סביב השאלות והבעיות שהכי חשוב לקהל שלך לפתור.


אם תעשי את זה, אין ספק שתוכלי לקדם את המותג שלך בצורה הרבה יותר טובה.


שלב 4- הצהרת המותג שלך


אחרי שסיימת את המחקר שלך, זה הזמן להתקדם לשלב הבא- הצהרת המותג שלך.


מדובר בכמה שורות שפשוט מתארות את המותג שלך ואיפה את ממקמת את עצמך בשוק.


את לא חייבת לרשום את זה באתר או בבלוג שלך, כי למעשה מדובר ביכולת של המותג שלך למלא אחר צורך מסוים שקיים בשוק.


הדרך הקלה ביותר לעשות את זה, היא לחשוב על מה הלקוח היה חושב. במה הלקוח שלך הכי יתעניין? אילו מילים הכי יגעו בו? אילו שאלות יהיו לו? למההוא מצפה?


כשתביני את נקודת המבט של הלקוח על המותג שלך, זה יעזור לך לבחור את הקול שאת רוצה להשמיע לקהל שלך, ובסופו של דבר זה מה שישפיע על כל מה שקשור במותג שלך.


שלב 5- עיצוב שמייצג את המותג שלך


השלב האחרון אבל החשוב לא פחות, הוא עיצוב שמייצג את המותג שלך.


בין אם את מורה ליוגה או אדריכלית, ככל שתארזי את המותג שלך שצורה יפה יותר שתהיה נגישה ושתתאים לקהל היעד שלך- כך תגדילי את הסיכויים שלך לביסוס המותג שלך.


תחשבי על עצמך כשאת נכנסת לחנות- את רוצה לא רק לקבל יחס מצוין כלקוחה, אלא גם לקבל את המוצר שלך באריזה יפה עם סרט, להרגיש שהמוצר הזה נוצר במיוחד בשבילך ושבזכות המוצר הזה את תרגישי הרבה יותר טוב.


כשיש לך עיצוב משלך באתר משלך, זה גם מציג אותך כמקצוענית בתחום שלך, משדר ביטחון ללקוחות שלך ונותן לך את האפשרות להחליט מה יופיע באתר, מתי , איך ולמה. למעשה, זה מעניק לך שליטה רבה יותר במה שאת בוחרת להציג לקהל היעד שלך.


עוד חלק חשוב מאוד שאסור להתעלם ממנו, הוא הגורם שמבדל אותך מהמתחרים שלך מבחינה עיצובית.


הנה דוגמה: חברה טובה שלי עיצבה אריזה של עטיפה לשוקולד שנמכר בחנויות בחו"ל. יש כל כך הרבה סוגי אריזות של שוקולד וכל כך הרבה חברות מוכרות, אז איך היא הצליחה ליצור אריזה שמכרה כל כך טוב?

התשובה היא שאותה חברה ביססה את העיצוב שלה על פי הצבעים והתמונות הכי מעודכנים, שהיא ידעה שימשכו את הלקוחות.


זו הסיבה שהמותג של אותו שוקולד כל כך הצליח ומכר טוב יותר.


זו הסיבה שהמותג שלכן חייב שיהיה לו גורם שמבדל אותו, בין אם זה בסגנון העיצוב שלכן או בתוכן שאתן מעבירות, המותג שלכן חייב להציע משהו טוב יותר מהמתחרים.


לסיכום, ככל שהמותג שלכן יהיה ברור יותר מבחינת המסר שלו, ככל שתדעו לאיזה קהל יעד אתן מכוונות והעיצוב שלכן יהיה מדויק, כך יהיה לכן יותר קל להתחבר לקהל שלכן, לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכן המבוססת על אמון ואמינות ובסופו של דבר גם למכור יותר בקלות את המוצרים שלכן.


אהבתן את הפוסט? שתפו אותו בפייסבוק וכתבו לי מה חשבתן עליו

42 צפיות

בואו נהיה חברים באינסטגרם:

בואו נאכל פנקייקים.jpg
מוקאפ לפלאנר.png
%D7%A9%D7%99%D7%94%D7%99%D7%94%20%D7%9C%
בואו נתכונן-01.jpg
  • Facebook
  • Instagram

@ כל הזכויות שמורות לסטודיו טל לוי עיצוב גרפי ומיתוג 2020

חלק מהעיצובים והתכנים המוצגים באתר זה וברשתות החברתיות הינם לצורך המחשה בלבד

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now