עסק שהופך למותג- איך עושים את זה?

עודכן ב: פבר 19





בתור בעלת עסק, אני יודעת שפתחתם את העסק שלכם מתוך רצון, אהבה ותשוקה לתחום שבו אתם פועלים.


אני יודעת שזה לא קרה ביום אחד ושזה היה תהליך. אני גם בטוחה שעד היום השקעתם בעסק שלכם לא מעט ושאתם כל הזמן חושבים איך לקדם אותו.


אחת הדרכים היותר טובות לעשות את זה, היא לקבל את ההחלטה שהעסק שלכם הוא לא עוד עסק. הוא מותג.


אבל רגע, מה זה בכלל מותג?


בעיניי ההגדרה למותג היא כזו- כשיש לכם מסרים ברורים, כשהמסרים שלכם מגיעים לקהל המדויק וכשמדברים עליכם בהקשר של העסק שלכם וכשהקהל שלכם מזהה אתכם, אתם מותג.


אז איך עושים את זה? איך הופכים את העסק מ"עוד עסק" למותג? הנה כמה טיפים שתוכלו ליישם כבר היום:


טיפ 1- תחקרו את עצמכם-

מי אתם? מה המסרים שחשוב לכם להעביר? מה אתם רוצים לשדר להקהל שלכם? אלו לא סתם שאלות, קחו דף ועט או שתפתחו מסמך במחשב/בנייד ותכתבו לעצמכם רשימה של 4-6 מסרים שאתם רוצים לשדר ושחשוב לכם להעביר.


בנוסף, בררו עם עצמכם איזה ידע או ניסיון אתם יכולים לתת לקהל שלכם שהוא לא יכול למצוא במקומות אחרים.


מיצאו את נקודות החוזקה שלכם וכיתבו גם אותן.


אחרי שכל זה יהיה לכם מול העיניים, תהיה לכם תמונה ברורה יותר של מה שאתם רוצים להראות ולתת כמותג.


טיפ 2- אל תתביישו לספר על עצמכם-

בעידן של היום כשיש כל כך הרבה אפשרויות פרסום כמו רשתות חברתיות, פודקאסטים, ניוזלטרים, בלוגים וכו', כך שהרבה יותר קל להגיע אליכם ולתוכן שאתם מפרסמים.


אז אל תתביישו לספר על עצמכם- כי רק ככה הקהל שלכם ידע שאתם קיימים ומה מיוחד בכם.


טיפ 3- תהיו עצמכם-

כאן מדובר בטיפ זהב- תהיו מי שאתם.


מה שאתם עושים הוא מיוחד, המסרים שאתם רוצים להעביר הלאה הם שלכם, המוצרים והשירותים שאתם מפתחים הם משהו שאתם יוצרים ואין עוד כאלה, אז תמשיכו לעשות את מה שאתם עושים ותהיו עצמכם.


כי אף אחד אחר לא יכול להיות אתם.


טיפ 4- תשתמשו בסטוריטלינג-

בפוסט הזה אני מדברת על 3 סוגי סיפורים שאתם יכולים להשתמש בהם בתור תבניות כתיבה לסיפורים משלכם- נצלו את זה!


קחו את הכלי הנפלא והנהדר הזה שנקרא סטוריטלינג ותשתמשו בו.


תתחברו לקהל שלכם, תכתבו סיפורים מרתקים והכי חשוב- תראו מי אתם.


הקהל המדויק שלכם, זה שמתחבר לתכנים שאתם מפרסמים, יגיע.


טיפ 5- תמשיכו ללמוד-

כשאני אומרת תמשיכו ללמוד, אני מתכוונת שתמשיכו ללמוד גם על עצמכם וגם על העסק שלכם.


כשאתם לומדים על עצמכם, אתם מבינים איך אתם מתנהלים בעסק- מה צריך חיזוק, איפה נמצאים המקומות שיותר קשה לכם איתם ומתי אתם זקוקים לאנשי מקצוע חיצוניים.


גם עסק הוא דבר שמתפתח, יוצר, מתקדם ומתרחב.


בעיניי, עסק לא יכול להישאר במקום ולהכריז שהוא עושה רק דבר אחד. אין כאן התקדמות או התפתחות לכיוונים נוספים וחבל.


אני תמיד בעד להתפתח, ללמוד ולהרחיב אופקים, לקחת את הידע והניסיון שלכם ולהכניס אותם גם לעסק.


טיפ 6- לכו בדרך שלכם-

כדי שהקהל שלכם יזהה אתכם, ידע שאתם מפרסמים מוצר או שירות חדש וכדי שהוא ידבר על העשייה שלכם, אתם צריכים ללכת בדרך שלכם.


גם אם לפעמים נדמה לכם זה לא עובד, שאין לכם חשק ושלא בא לכם, אל תפסיקו לפרסם. תמשיכו ללכת בדרך שלכם ותדברו על מה שאתם עושים, תכתבו פוסטים, תעלו סרטונים ותהיו בעשייה.


בהחלט מותר ורצוי לקחת חופש מדיי פעם, אבל ממש לא רצוי להיעלם.


מה הייתי רוצה שתקחו מהפוסט הזה? שתחשבו על העשייה שלכם ועל מה שאתם רוצים לעשות, על ההחלטות שתצטרכו לקבל ואיך נכון לכם להתקדם.


קחו את העסק שלכם וצאו למסע- מסע הפיכת העסק שלכם למותג!


אהבתם את הפוסט? יש לכם שאלה או שבא לכם להתייעץ? אתם מוזמנים לכתוב לי כאן: talevy1984@gmail.com

ניפגש בפוסט הבא 😊


18 צפיות